Case | de Molenhof

Case | Van bewustwording tot besparing met de servicezuilen van Wildkamp

Camping de Molenhof uit Reutum zet met de servicezuil van Wildkamp de puntjes op de ‘i’ als het gaat om duurzaamheid. In samenwerking met Wildkamp Vriezenveen en Maspla is er een servicezuil op maat voor de Molenhof gerealiseerd.

“De zuilen met slimme meters zorgen ervoor dat we alle voorzieningen goed geregeld hebben. De laatste 3 jaar ligt onze focus volledig op duurzaamheid. De servicezuilen zijn een laatste onderdeel van dit duurzaamheidsproject. De zuilen zorgen ervoor dat we alle voorzieningen tip top in orde hebben”, legt Gerbert Kleijsen, eigenaar Camping de Molenhof uit.


Molenhof

Besparing op onderhoud

In samenwerking met Maspla levert Wildkamp Vriezenveen 270 op maat gemaakte servicezuilen bij Camping de Molenhof. Niet alleen in een ‘eigen’ kleur, ook een aangepaste kap, op maat gemaakte aansluitingen én ideale afvoertegel maken de zuil uniek volgens Camping de Molenhof. “De zuil van Wildkamp zit slimmer in elkaar dan veel andere servicezuilen. Dan hebben we het niet alleen over wat er precies in de zuil zit, maar ook de tegel waar de servicezuil op geplaatst wordt. Het is uniek dat de bevestiging van de servicezuil op de tegel zelf gedaan wordt. Met deze unieke afvoertegel komt er geen gras en onkruid meer tussen de zuil en de afvoertegel. Het ziet er daarom altijd netjes uit en het scheelt veel tijd in onderhoud. Dit totaalpakket gaf voor ons de grootste doorslag in de keuze voor Wildkamp”, geeft Gerbert aan.

Slimme meters

Door de ingebouwde slimme meters in de zuilen zien gasten wanneer ze teveel ampère gebruiken en dus overbelasten. Ook zijn er klepjes in de zuil gebouwd waardoor de aardlekschakelaar eenvoudig zelf weer ingeschakeld kan worden. Achter dit klepje zit ook de stroommeter, campinggasten kunnen het gebruik hierdoor zelf bijhouden. Gerbert: “Omdat de gasten bjivoorbeeld zelf de aardlek in kunnen schakelen, halen we ontzettend veel werk bij de technische dienst weg. We kunnen alles veel slimmer inregelen en het wordt inzichtelijker voor de gasten. Zodra gasten zich aanmelden komt er stroom op de plek. Daarnaast is de standaard niet meer 10, maar 8 ampère. Wil men meer gebruiken? Dat is uiteraard geen probleem en eenvoudig bij te boeken. Dit zorgt ervoor dat niet alle gasten meebetalen aan de grootverbruikers, maar ieder zijn eigen verbruik betaald.”

Stroom besparen

Met het oog op duurzaamheid verwachten ze bij de Molenhof een grote slag te slaan met de slimme meters. Uiteraard zonder dat het comfort er minder op wordt voor de gasten. “Met de slimme meters zorgen we ervoor dat we stroom kunnen besparen. Volgend jaar verwachten we tot wel 40% stroom te besparen. We zorgen ervoor dat de gasten bewuster om gaan met stroomverbruik, ook tijdens hun vakantie. Dat stukje bewustwording, maar ook de transparantie naar de gasten toe, daar kunnen we nu in voorzien mede dankzij de servicezuilen van Wildkamp”, legt Gerbert uit.

Regenwaterinfiltratie

Ook wanneer het om regenwaterinfiltratie gaat weet de Molenhof Wildkamp goed te vinden. Wanneer het om verduurzaming gaat mag regenwaterinfiltratie uiteraard niet ontbreken. “Regenwaterafvoer speelt ook een ontzettend grote rol op dit moment. Met de wolkbreuken die we de laatste jaren hebben, helpt infiltreren tegen wateroverlast en te natte kampeervelden. Ook dan komt Wildkamp veel in beeld.

Partner bij grotere projecten

Gaat het om grotere projecten? Dan denkt Wildkamp echt met je mee. Bijvoorbeeld bij de installatie van de 270 servicezuilen voldoen de standaarden al snel niet meer. Dan is het fijn dat je een partner hebt die met je meedenkt, het totaalplaatje ziet en advies geeft. Op deze manier zien we geen zaken over het hoofd. Niet alleen het maatwerk en het meedenken, maar juist de kennis van Wildkamp maakt dat de Molenhof graag bij Wildkamp over de vloer komt.

“Medewerkers van Wildkamp komen hier op vakantie, ze weten ook daadwerkelijk waar ze over praten. Een plan leggen we niet zomaar ergens neer, ze bijten zich erin vast en komen dan ook met een oplossing.” Gerbert en zijn werknemers hebben veel contact met de mensen op de vestiging bij Wildkamp. “Tot slot weten ze het ook uit te leggen aan iemand die het moet gaan berekenen. Het praat gewoon makkelijk, omdat ze weten waar ze het over hebben. Dat wordt gewaardeerd!” besluit Gerbert.


Molenhof  Beringerzand     Molenhof      Molenhof  Molenhof 

Vraag onze kenners

Heb je vragen over artikelen of diensten of kun je ondersteuning gebruiken bij jouw project? Persoonlijk advies is bij Wildkamp altijd binnen handbereik. We staan graag voor je klaar om je te helpen. Samen komen we verder!

Live Chat

Stel direct jouw vraag aan één van onze kenners. Op werkdagen van 08:00 - 19:30 uur

Telefoon

Bel 0523 68 75 10 voor telefonische ondersteuning. Op werkdagen van 07:30 - 19:30 uur

WhatsApp

Voeg ons nummer 0523 687500 toe aan jouw contactlijst en stuur ons een appje. Op werkdagen van 08:00 - 19:30 uur

E-mail

Stuur een bericht naar verkoop@wildkamp.nl en we nemen contact met je op. Altijd antwoord binnen 1 werkdag

Ontdek de Wildkamp app!

Ontdek de Wildkamp app

Bestel altijd en overal eenvoudig online of gebruik de handige scanfunctie in de vestiging om sneller te winkelen.